Plan Szkolenia

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w grach

  • Przegląd zastosowań sztucznej inteligencji w grach
  • Rodzaje agentów AI: Bohaterowie niezależni, strategiczna sztuczna inteligencja i nie tylko
  • Kluczowe koncepcje w rozwoju sztucznej inteligencji w grach

Systemy podejmowania decyzji

  • Wdrażanie drzew decyzyjnych dla prostej logiki AI
  • Maszyny stanów skończonych dla złożonych zachowań
  • Drzewa zachowań i modułowy projekt sztucznej inteligencji

Wyznaczanie ścieżek i nawigacja

  • Zrozumienie algorytmów odnajdywania ścieżek
  • Implementacja algorytmu A* do nawigacji w grze
  • Optymalizacja odnajdywania ścieżek dla dużych map

Uczenie się przez wzmacnianie Reinforcement Learning w grach

  • Wprowadzenie do koncepcji uczenia ze wzmocnieniem
  • Szkolenie agentów AI przy użyciu uczenia Q i głębokich sieci Q
  • Projektowanie struktur nagród dla zachowań adaptacyjnych

Optymalizacja wydajności sztucznej inteligencji

  • Techniki optymalizacji wydajności sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym
  • Zarządzanie zasobami i ustalanie priorytetów zadań AI
  • Debugowanie i rozwiązywanie problemów z systemami sztucznej inteligencji

Zaawansowane techniki sztucznej inteligencji

  • Proceduralne generowanie zawartości przy użyciu sztucznej inteligencji
  • Symulowanie zachowań podobnych do zachowań graczy
  • Integracja sztucznej inteligencji z grami wieloosobowymi

Przyszłe trendy w sztucznej inteligencji w grach

  • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w grach nowej generacji
  • Kwestie etyczne w sztucznej inteligencji w grach
  • Opowiadanie historii i projektowanie narracji oparte na sztucznej inteligencji

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Podstawowe zrozumienie koncepcji programowania
  • Znajomość narzędzi lub frameworków do tworzenia gier
  • Podstawowa znajomość zasad sztucznej inteligencji

Odbiorcy

  • Twórcy gier
  • Entuzjaści sztucznej inteligencji
 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie