Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
1. "Scrum framework" - organizacja projektu i pracy z wartością biznesową
- planowanie wdrożenia krok po kroku
- przykładowy model zarządzania projektami oparty naScrum dostosowany do specyfiki organizacji
- modelowanie wartości
- identyfikacja odpowiedzialności w Scrumzespole
- organizacja Sprint w praktyce
- warsztaty: 1) przygotowanie zakresów (check list) dlawybranych funkcji wZespole Scrum, 2) przygotowanie scenariuszy (check list)wybranych zdarzeń wSprincie
- transparentność artefaktów - narzędzi i technik wspierających Zespół Scrum w pracy z wartością biznesową
- warsztaty: 1) przejrzystość wymagań - jednoznaczne "user story" i kryteria akceptacji.
2. Przekształcenie zespołu w zespół Agile - proces grupowy
- fazy procesu tworzenia zespołu
- struktura, cele i samoorganizacja zespołu
- rola Scrum Mastera w fazach procesu - efektywne prowadzenie zespołu
- transformacja i zarządzanie zmianą
- warsztat: 1) plan działania w wybranej fazie transformacji zespołu;
3. Szacunki i wydajność
- określanie efektywnego czasu pracy zespołu
- szacowanie czasu pracy: story point i planowanie pokera w praktyce
- planowanie tablic
- pomiar i poprawa wydajności zespołu - Focusfactor
4. Kompetencje - specyfika pracy Scrum Mistrza w kontekście efektywności pracy zespołu:
- kompetencje i modele przywództwa - od "Management1.0" do "Management 3.0",
- dopasowanie stylu przywództwa do specyfiki zespołu ipraca z wielopokoleniowością
5. Communication w zespole projektowym:
- zasady skutecznej komunikacji - FUKO, komunikat Ja - Ty
- proaktywna komunikacja i postawy
- bariery i zakłócenia,
- narzędzia i techniki skutecznej komunikacji
- kolory w komunikacji - komunikacja między stylami
- warsztat: 1) przykładowa komunikacja w zespole -komunikacja z innymi stylami
6. Konflikty w zespole:
- Problemy i konflikty - charakterystyka i potencjalneprzyczyny,
- spirala konfliktu,
- skuteczne rozwiązywanie problemów i konfliktów
7. Motywacja, proaktywność, delegowanie, facylitacja i coaching - podstawy
- efektywna współpraca z zespołem - techniki i narzędzia
- motywacja i demotywacja - wpływ wybranych technik motywacyjnych na zespół
- zespół w fazie rozwoju i projektu
- delegowanie i monitorowanie jako element systemu motywacji i tworzenia efektywnego i odpowiedzialnego zespołu projektowego,
- odpowiedzialnego zespołu projektowego
- facylitacja i coaching - techniki i narzędzia rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia
- jako podstawa budowania proaktywnych postaw w zespole
- warsztat: 1) zastosowanie technik facylitacyjnych do rozwiązywania problemów i tworzenia na wybranych przykładach
8. Retrospektywa, poprawa i eliminacja strat - Scrum Środowisko pracy Master'. 9. Podsumowanie zajęć:
- rozpoczęcie/zakończenie sesji z wykorzystaniem narzędzi facylitacyjnych- rozwój indywidualnej i zbiorowej przestrzenido doskonalenia w wyniku szkolenia.
Wymagania
Szkolenie wymaga znajomości „Scrum Framework”
14 godzin
Opinie uczestników (1)
Merytoryka i sposób prowadzenia zajęć