Plan Szkolenia
MODUŁ I.
- Modelowe "schody do nieba" - sekwencja (attunement, kontakt, kontrakt, dialog - wpływ, ustalenia) skutecznej perswazji, którą można wykorzystać podczas:
- Każdej interakcji niezależnie od kanału komunikacji (email, telefon, rozmowa f2f)
- Wystąpień publicznych,
- Prezentacje przed osobami decyzyjnymi w procesie, np. zarządami i interesariuszami - Praktyczny trening modelu: "schody do nieba". Każdy uczestnik warsztatów, w czteroosobowych grupach, przeprowadzi prezentację wybranego pomysłu lub projektu, przechodząc przez sekwencję i logikę zdarzeń modelu "schodów do nieba"
- Kontakt i umowa, zasady tworzenia jasnych umów i granic biznesowych, w oparciu o zasady opracowane przez Carla Rogersa.
Ustalenie, dlaczego kwestia zarządzania granicami i obszarami odpowiedzialności oraz ustanawiania jasnych umów jest tak istotna w biznesie i jak skutecznie to robić.
Praktyczne szkolenie z ustalania zasad kontraktów i podziału odpowiedzialności (obszarów i granic odpowiedzialności biznesowej). Każdy uczestnik warsztatu, pracując w czteroosobowych grupach, ustali zawarcie kontraktu (zgodnie z zaproponowanymi zasadami pracy) oraz określi podział odpowiedzialności. - Model Outcome Based Thinking - myślenie w kategoriach rezultatu, co chcę osiągnąć, co chcę uzyskać. Praktyczne szkolenie z wywierania wpływu i perswazji z "własnych powodów".
Praktyczne szkolenie z modelu Outcome Based Thinking. Każdy uczestnik warsztatu indywidualnie opisze pod kątem rezultatu (co chcę osiągnąć i uzyskać, do czego przekonać, do czego zniechęcić) swoją prezentację biznesową lub sekwencję zdarzeń w dowolnym procesie komunikacji biznesowej.
MODUŁ II.
- Język dobrej konwersacji. Określenie, z jakich struktur językowych powinniśmy zrezygnować, ponieważ utrudniają perswazję i wywieranie wpływu, utrudniając porozumienie, a jakich struktur powinniśmy używać, ponieważ zwiększają nasz wpływ, są narzędziami i instrumentami etycznej perswazji oraz znacząco zwiększają szansę na wypracowanie porozumienia korzystnego dla obu stron.
- Nauka prowadzenia rozmowy i sekwencji pytań, które pozwalają dotrzeć do intencji i interesów oraz motywów i potrzeb drugiej osoby oraz zrozumieć jej sposób myślenia i działania, co pomaga w osiągnięciu porozumienia korzystnego dla obu stron.
- Pytania sokratejskie, które zwiększają nasz wpływ na sprawę, z którą mamy do czynienia / na cel, wspierając budowanie zaufania i wygranej w relacjach biznesowych. Ćwiczenie (w parach) z wykorzystaniem wcześniej poznanych struktur językowych i sekwencji pytań.
MODUŁ III.
- [Aikido. Zarządzanie trudną sytuacją biznesową. Ćwiczenie struktur językowych (komunikacja werbalna) do zarządzania trudną sytuacją. Dynamika ćwiczeń, (symulacji trudnych do zarządzania sytuacji biznesowych, które uczestnicy warsztatu, będą wykonywać w parach) w zakresie dynamiki ćwiczeń (symulacji trudnych do zarządzania sytuacji biznesowych, które uczestnicy warsztatu, będą wykonywać w parach) w zakresie komunikacji niewerbalnej, została zaprojektowana w taki sposób, aby uczestnicy symulacji mogli podnieść swój poziom umiejętności, zarządzania trudną sytuacją lub relacją.
- Komunikat TY (utrudniający porozumienie) vs. komunikat JA (ułatwiający porozumienie). Ćwiczenie, przeformułowanie struktur językowych z komunikatów Ty na komunikaty Ja.
- Model dynamiki eskalacji emocjonalnej, który pozwala nam zrozumieć, kiedy powinniśmy zdecydować się na konstruktywną konfrontację, aby mieć kontrolę nad emocjami i załatwić sprawę, zamiast eskalować konflikt i rozliczać osobę.
Określenie, w jaki sposób dynamika eskalacji emocji i model konstruktywnej konfrontacji służą: rozwiązaniu problemu lub naprawieniu kwestii, a nie naprawieniu osoby. - Model konstruktywnej konfrontacji opracowany na podstawie NVC (komunikacji bez przemocy) Marshalla Rosenberga. Przećwiczenie rzeczywistych sytuacji występujących z partnerami biznesowymi, które uczestnicy zakwalifikują (według trzech kryteriów) do konstruktywnej konfrontacji, a następnie przeprowadzenie konstruktywnej konfrontacji w wybranych przez siebie sytuacjach.
- Praktyczne zastosowanie praw perswazji i sześciu reguł wywierania wpływu, opisanych przez prof. Roberta Cialdiniego, dzięki którym uczestnicy warsztatu będą mogli rozwinąć, większą skuteczność wywierania wpływu i osiągania celów oraz uzyskiwania ustępstw i porozumienia w procesach quasi-negocjacji z partnerami biznesowymi.
Wymagania
Do udziału w tym szkoleniu nie jest wymagana wcześniejsza wiedza
Opinie uczestników (5)
Dobrze wyjaśnia temat.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Szkolenie - Leadership 101
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Informacje o RPA, AI i IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Szkolenie - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Dostosowanie tematów do grupy. Dostosowanie tempa szkolenia oraz branie pod uwagę sugestii. Przy czym szkolenie było dobrze zorganizowane i spięte czasowo.
Patrycja Mikolajczak - Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Szkolenie - Budowanie i zarządzanie zespołem
Szyte na miarę. Klarowność przekazu.
Krystian Sopniewski - Nowodworski Sp. J.
Szkolenie - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
I generally benefited from the interaction and flexibility.
Olivier Pugliesi-Conti
Szkolenie - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję