Plan Szkolenia

MODUŁ I.

  • Modelowe "schody do nieba" - sekwencja (attunement, kontakt, kontrakt, dialog - wpływ, ustalenia) skutecznej perswazji, którą można wykorzystać podczas:
    - Każdej interakcji niezależnie od kanału komunikacji (email, telefon, rozmowa f2f)
    - Wystąpień publicznych,
    - Prezentacje przed osobami decyzyjnymi w procesie, np. zarządami i interesariuszami
  • Praktyczny trening modelu: "schody do nieba". Każdy uczestnik warsztatów, w czteroosobowych grupach, przeprowadzi prezentację wybranego pomysłu lub projektu, przechodząc przez sekwencję i logikę zdarzeń modelu "schodów do nieba"
  • Kontakt i umowa, zasady tworzenia jasnych umów i granic biznesowych, w oparciu o zasady opracowane przez Carla Rogersa.
    Ustalenie, dlaczego kwestia zarządzania granicami i obszarami odpowiedzialności oraz ustanawiania jasnych umów jest tak istotna w biznesie i jak skutecznie to robić.
    Praktyczne szkolenie z ustalania zasad kontraktów i podziału odpowiedzialności (obszarów i granic odpowiedzialności biznesowej). Każdy uczestnik warsztatu, pracując w czteroosobowych grupach, ustali zawarcie kontraktu (zgodnie z zaproponowanymi zasadami pracy) oraz określi podział odpowiedzialności.
  • Model Outcome Based Thinking - myślenie w kategoriach rezultatu, co chcę osiągnąć, co chcę uzyskać. Praktyczne szkolenie z wywierania wpływu i perswazji z "własnych powodów".
    Praktyczne szkolenie z modelu Outcome Based Thinking. Każdy uczestnik warsztatu indywidualnie opisze pod kątem rezultatu (co chcę osiągnąć i uzyskać, do czego przekonać, do czego zniechęcić) swoją prezentację biznesową lub sekwencję zdarzeń w dowolnym procesie komunikacji biznesowej.

MODUŁ II.

  • Język dobrej konwersacji. Określenie, z jakich struktur językowych powinniśmy zrezygnować, ponieważ utrudniają perswazję i wywieranie wpływu, utrudniając porozumienie, a jakich struktur powinniśmy używać, ponieważ zwiększają nasz wpływ, są narzędziami i instrumentami etycznej perswazji oraz znacząco zwiększają szansę na wypracowanie porozumienia korzystnego dla obu stron.
  • Nauka prowadzenia rozmowy i sekwencji pytań, które pozwalają dotrzeć do intencji i interesów oraz motywów i potrzeb drugiej osoby oraz zrozumieć jej sposób myślenia i działania, co pomaga w osiągnięciu porozumienia korzystnego dla obu stron.
  • Pytania sokratejskie, które zwiększają nasz wpływ na sprawę, z którą mamy do czynienia / na cel, wspierając budowanie zaufania i wygranej w relacjach biznesowych. Ćwiczenie (w parach) z wykorzystaniem wcześniej poznanych struktur językowych i sekwencji pytań.

MODUŁ III.

  • [Aikido. Zarządzanie trudną sytuacją biznesową. Ćwiczenie struktur językowych (komunikacja werbalna) do zarządzania trudną sytuacją. Dynamika ćwiczeń, (symulacji trudnych do zarządzania sytuacji biznesowych, które uczestnicy warsztatu, będą wykonywać w parach) w zakresie dynamiki ćwiczeń (symulacji trudnych do zarządzania sytuacji biznesowych, które uczestnicy warsztatu, będą wykonywać w parach) w zakresie komunikacji niewerbalnej, została zaprojektowana w taki sposób, aby uczestnicy symulacji mogli podnieść swój poziom umiejętności, zarządzania trudną sytuacją lub relacją.
  • Komunikat TY (utrudniający porozumienie) vs. komunikat JA (ułatwiający porozumienie). Ćwiczenie, przeformułowanie struktur językowych z komunikatów Ty na komunikaty Ja.
  • Model dynamiki eskalacji emocjonalnej, który pozwala nam zrozumieć, kiedy powinniśmy zdecydować się na konstruktywną konfrontację, aby mieć kontrolę nad emocjami i załatwić sprawę, zamiast eskalować konflikt i rozliczać osobę.
    Określenie, w jaki sposób dynamika eskalacji emocji i model konstruktywnej konfrontacji służą: rozwiązaniu problemu lub naprawieniu kwestii, a nie naprawieniu osoby.
  • Model konstruktywnej konfrontacji opracowany na podstawie NVC (komunikacji bez przemocy) Marshalla Rosenberga. Przećwiczenie rzeczywistych sytuacji występujących z partnerami biznesowymi, które uczestnicy zakwalifikują (według trzech kryteriów) do konstruktywnej konfrontacji, a następnie przeprowadzenie konstruktywnej konfrontacji w wybranych przez siebie sytuacjach.
  • Praktyczne zastosowanie praw perswazji i sześciu reguł wywierania wpływu, opisanych przez prof. Roberta Cialdiniego, dzięki którym uczestnicy warsztatu będą mogli rozwinąć, większą skuteczność wywierania wpływu i osiągania celów oraz uzyskiwania ustępstw i porozumienia w procesach quasi-negocjacji z partnerami biznesowymi.

Wymagania

Do udziału w tym szkoleniu nie jest wymagana wcześniejsza wiedza

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie