Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • wprowadzenie do zarzadzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji
  • złoty trójkąt projektu – obszar zarządzania projektem
  • podejścia i standardy w zarządzania projektami: „Waterfall” – klasyka i „Agile” – zwinność
  • dopasowanie podejścia do projektu - cykl życia projektu z uwzględnieniem specyfiki projektów prowadzonych przez uczestników

2. Planowanie projektu

  • karta projektu: cel, rezultat, korzyści – definiowanie zakresu projektu
  • produkt projektu i kryteria jakości – identyfikacja produktów projektu i kryteriów jakości jako podstawy do dostarczenia wartości biznesowej i rozliczenia projektu
  • otoczenie i struktura projektu – wpływ interesariuszy i struktury na efektywną realizację projektu

3. Harmonogramowanie projektu – od produktu projektu do zadania

  • podejścia do harmonogramowanie projektu - harmonogramowanie projektu w oparciu o produkt działania i strukturę zasobów
  • struktura podziału prac, diargam sieciowy i kamienie milowe – podstawa harmonogramowania w podejściach klasycznych
  • tablice Kanban – harmonogramowanie projektu w podejściach Agile
  • macierz RACI – przypisywanie zasobów do projektu

4. Zarządzanie ryzykiem

  • modele zarządzania ryzkiem w projektach
  • identyfikacja i ocena ryzyk
  • obrazowanie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko
  • czy warto się zajmować wszystkim – efektywne zarządzanie ryzykiem

5. Zarządzanie komunikacją

  • tworzenie planu komunikacji – co, kiedy i gdzie i jak warto komunikować
  • struktura efektywnych komunikatów – komunikacja oparta na faktach
  • komunikacja kryzysowa i konflikt
  • komunikacja wartości dodanej i projektu w organizacji – kształtowanie postaw proprojektowych

6. Zarządzanie zmianą

  • co może się zmienić w projekcie? – obszary zarządzania zmianą w projekcie
  • definiowanie tolerancji na zmiany w projekcie, rejestrowanie zmian
  • zarządzanie buforem projektu i „wąskim gardłami”
  • zarządzanie zmianą jakości i wartości biznesowej – rejestry i wskaźniki
  • nastawienie na zmiany jako podstawa postawy pro-projektowej

7. Zarządzanie zespołem

  • struktura i transformacja zespołu projektowego – etapy rozwoju zespołu i efektywna współpraca
  • jak zarządzać? - modele przywództwa w zarządzaniu zespołami projektowymi
  • style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań
  • narzędzia i techniki efektywnej współpracy w zespole

8. Zarządzanie harmonogramem projektu

  • zarządzanie harmonogramem - czas, koszty, zakres
  • systemy raportowania i monitorowania w projektach – dopasowanie podejścia do projektu
  • zarządzanie harmonogramem w ścieżce krytycznej projektu – techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych
  • monitorowanie projektu z wykorzystaniem tablic Kanban – techniki monitorowania projektu w podejściach zwinnych
  • rozliczenie projektu

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie