OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Plan Szkolenia
OpenSCAD to oparta na skryptach aplikacja typu open source do modelowania bryłowych obiektów 3D CAD (projektowanie wspomagane komputerowo).
To prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla projektantów, inżynierów mechaników i każdego, kto chce nauczyć się tworzyć modele 3D, które można zbudować lub wydrukować w 3D.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Tworzyć drukowalne modele 3D.
- Wykorzystywać transformacje geometryczne do tworzenia złożonych kształtów 3D.
- Modelować w sposób nieinteraktywny przy użyciu minimalnej ilości linii kodu.
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Wiele ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczna implementacja w środowisku live-lab.
Opcje dostosowywania kursu
- Aby poprosić o spersonalizowane szkolenie dla tego kursu, skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Przegląd OpenSCAD
Pierwsze kroki
- Instalacja OpenSCAD
- Zrozumienie interfejsu użytkownika OpenSCAD
- Konfigurowanie projektu
Podstawy OpenSCAD
- Kształty 3D
- Transformacje
- Operacje logiczne
- Typy danych i zmienne
- Kontrola przepływu
- Moduły i funkcje
- Rozumienie list
- Prymitywy 2D
- Wytłaczanie prymitywów 2D w kształty 3D
Zaawansowane OpenSCAD
- Tworzenie tekstu 3D
- Modyfikatory znaków
- Operatory
- Animations
- Moduły wieloplikowe
Projekt: Tworzenie stojaka na długopisy
- Rozkładanie stojaka na długopisy
- Tworzenie podstawowych obiektów
- Podstawowe operacje: translacja i obrót
- Modelowanie
- Wytłaczanie liniowe
- Uzupełnianie podstawki pod pióro
- Tworzenie modułów
- Drukowanie 3D stojaka na pióro
Rozwiązywanie problemów
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Nie jest wymagane wcześniejsze CAD doświadczenie
- Podstawowe zrozumienie kształtów geometrycznych
Uczestnicy
- Projektanci
- Programiści
- Inżynierowie mechanicy
- Entuzjaści druku 3D
Szkolenia otwarte są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Plan Szkolenia - Booking
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Plan Szkolenia - Enquiry
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Zapytanie o Konsultacje
Zapytanie o Konsultacje
Opinie uczestników (3)
Wiele rzeczy. Ale przede wszystkim zadania.
Daniel Klosowicz - Daniel Klosowicz, BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
wyrozumiałość i pomoc
Jadwiga Dudek
Szkolenie - Blender: 3D Modeling Fundamentals
1. Głęboka wiedza i doświadczenie trenera 2. Przystępny sposób prezentowania materiału - wyjaśniona każda wątpliwość, odpowiedź na każde pytanie 3. Wysoka kultura osobista trenera 4. Trener był bardzo bezpośredni a jednocześnie uprzejmy. 5. Bardzo duża łatwość nawiązywania kontaktu ze strony trenera. Po dwóch godzinach zajęć stał się częścią team'u. 6. Dynamika prowadzenia zajęć oraz podejście motywujące ze strony trenera. W trakcie zajęć dostaliśmy do wykonania szereg trudnych zadań dotyczących zagadnien których nie rozumiałem przed przystąpieniem do szkolenia, a które próbowałem rozwiązać w ramach własnych zainteresowań. Zadania wykonywaliśmy samodzielnie, przy wsparciu trenera. Ilość i tempo rozwiązywania zadań były bardzo intensywne co dało dodatkową satysfakcję. 7. Program zajęć został dopasowany do potrzeb grupy przez rozszerzenie części materiału.
Maciej Kubica - AUTODESK SP Z O O
Szkolenie - WebGL: Create an Animated 3D Application
Propozycje terminów
Szkolenia Powiązane
Autodesk Fusion 360
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla początkujących i zaawansowanych entuzjastów projektowania 3D i druku 3D, którzy chcą używać Fusion 360 do projektowania, symulacji i przygotowywania modeli do druku 3D.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zainstalować i skonfigurować Fusion 360 w celu uzyskania optymalnej wydajności.
- Projektować, modelować i symulować obiekty 3D w ujednoliconym środowisku.
- Optymalizować i przygotowywać projekty do procesu drukowania 3D.
- Współpracować i udostępniać swoje projekty przy użyciu możliwości chmury Fusion 360.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 godzinARToolKit to biblioteka śledzenia o otwartym kodzie źródłowym do tworzenia Augmented Reality (AR) aplikacji. Obsługuje systemy Windows, Linux, Mac, Android i iOS.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak zbudować aplikację mobilną rzeczywistości rozszerzonej z ARToolKit.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- opracować aplikację mobilną, która nakłada wirtualne obrazy na rzeczywisty świat
- Wstępnie przetwarzać wideo w celu dostosowania oświetlenia i rozwiązania problemów
- Zintegrować ARToolKit z narzędziami i funkcjami innych firm, w tym OpenCV, Unity, OpenSceneGraph i narzędziami do kalibracji GPS, kompasu i kamery urządzenia mobilnego.
Format kursu
- Interaktywny wykład i dyskusja.
- Wiele ćwiczeń i praktyki.
- Praktyczne wdrożenie w środowisku laboratoryjnym na żywo.
Opcje dostosowywania kursu
- Aplikacja mobilna opracowana w tym kursie może być docelowa Android i/lub iOS. Aby poprosić o swoje preferencje, skontaktuj się z nami w celu ustalenia.
Blender: 3D Modeling Fundamentals
35 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do aplikacji interaktywnych, gier wideo, filmów animowanych itp.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumienie zasad i podstawowych koncepcji modelowania 3D.
- Poznanie różnych trybów i narzędzi do modelowania i edycji siatek 3D.
- Dowiedz się, jak tworzyć animacje i efekty wizualne za pomocą Blender.
- Dodaj krzywe, powierzchnie, metaballs i cząsteczki włosów, aby symulować realistyczne ruchy 3D.
- Używaj narzędzi do mapowania/rozwijania UV, rzeźbienia i malowania modeli 3D.
- Eksportuj modele 3D i zasoby do silnika gry, drukarki 3D lub innego oprogramowania.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do interaktywnych aplikacji, gier wideo, filmów animowanych itp.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć zasady i podstawowe koncepcje modelowania 3D.
- Poznaj różne tryby i narzędzia do modelowania i edycji siatek 3D.
- Korzystać z narzędzi do mapowania/rozwijania UV, rzeźbienia i malowania modeli 3D podczas renderowania.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla artystów, twórców gier lub zupełnie początkujących, którzy chcą używać Blender do tworzenia modeli 3D do interaktywnych aplikacji, gier wideo, filmów animowanych itp.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Dowiedzieć się, jak tworzyć animacje i efekty wizualne za pomocą Blender.
- Dodawać krzywe, powierzchnie, metaballs i cząsteczki włosów, aby symulować realistyczne ruchy 3D.
- Wprowadzenie do nieniszczącego modelowania i animacji.
- Eksportowanie modeli 3D i zasobów do silnika gry, drukarki 3D lub innego oprogramowania.
Blender: modelowanie 3d
28 godzinBlender to zestaw narzędzi do grafiki komputerowej 3D typu open source do tworzenia filmów animowanych, efektów wizualnych, sztuki, drukowanych modeli 3D, interaktywnych aplikacji 3D i gier wideo.
Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się jak tworzyć modele 3D do gier wideo, drukowania 3D, projektowania domów itp.
Jakich umiejętności możesz spodziewać się po zakończeniu tego szkolenia?:
Zrozumienia zasad modelowania
Zrozumienie i zarządzania animacjami, efektami cząstek, grafiką 3D, mapą UV i rozpakowywaniem
Eksportowaniem modeli i zasobów do silników gier, drukarek 3D lub innego oprogramowania.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
- Artyści
- Game Developers
- Początkujący w świecie grafiki 3d
FreeCad: Getting Started with Parametric Modeling
21 godzinFreeCAD to open-source'owy, konfigurowalny, wieloplatformowy, skryptowalny i rozszerzalny parametryczny modeler 3D do projektowania rzeczywistych obiektów.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak modelować obiekt do późniejszej budowy lub drukowania 3D.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Użyj narzędzi i przepływów pracy FreeCad, aby zastąpić komercyjne oprogramowanie do modelowania CAD lub BIM
- Zapis do wielu formatów, takich jak STEP, IGES, STL, SVG, DXF, OBJ, IFC, DAE itp.
- Użyj Pythona, aby rozszerzyć funkcjonalność FreeCAD
- Automatyzacja FreeCAD, tworzenie modułów i osadzanie FreeCAD w istniejącej aplikacji
Uczestnicy
- Projektanci
- Programiści
- Inżynierowie mechanicy
Format kursu
- Część wykładu, część dyskusji, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Learning Maya
14 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (na miejscu lub zdalnie) jest przeznaczone dla projektantów stron internetowych, którzy chcą używać Maya do tworzenia animacji 3D.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli
- Tworzyć realistyczne modele i tekstury w Maya.
- Animować i renderować projekty w celu uzyskania wysokiej jakości odtwarzania.
- Symulować naturalne efekty, takie jak woda i dym.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 godzinWebGL (Web Graphics Library) to JavaScript API do renderowania grafiki 3D w przeglądarce internetowej bez użycia wtyczek.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak generować realistyczne obrazy komputerowe za pomocą grafiki 3D podczas tworzenia animowanej aplikacji 3D działającej w przeglądarce.
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Zrozumieć i korzystać z różnych funkcji WebGL, w tym siatek, transformacji, kamer, materiałów, oświetlenia i animacji.
- Animować obiekty za pomocą WebGL
- Tworzyć obiekty 3D przy użyciu WebGL
Odbiorcy
- Programiści
Format kursu
- Część wykładu, część dyskusji, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Pixar USD (Universal Scene Description) Fundamentals
7 godzinTo prowadzone przez instruktora szkolenie na żywo w Polsce (online lub na miejscu) jest przeznaczone dla inżynierów projektantów, architektów i programistów, którzy chcą używać Pixar USD do tworzenia, budowania i udostępniania wspólnych scen 3D lub zasobów podczas jednoczesnej pracy z różnymi narzędziami graficznymi.
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie
- Ustawienie niezbędnego środowiska programistycznego, aby rozpocząć tworzenie grafiki 3D i przepływów pracy.
- Zrozumienie podstawowej kompozycji USD i zastosowanie modyfikacji w celu ulepszenia zasobów i scen 3D.
- Udostępniaj, łącz i przekształcaj wiele zasobów za pomocą obsługiwanych wtyczek USD dla aplikacji innych firm (Maya, Katana i Houdini).