Plan Szkolenia
Charakter i rodzaje konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników
Teoria sytuacji konfliktowych Lewina.
Główne źródło konfliktu.
- zasoby
- różnice w celach
- współzależność pracy
- różnice w wartościach lub poglądach
- niejednoznaczność organizacyjna
Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne
Zniekształcenia percepcji występujące w konflikcie
Dynamika konfliktu
- faza poprzedzająca
- faza wyzwania
- faza eskalacji
- faza konfrontacji
Styl zachowania poprzez opanowywanie konfliktów; właściwe zachowanie w sporze. Konsekwencje sztywnego stosowania różnych stylów
Asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu. Umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
Strategie stosowane w sytuacjach konfliktowych:
- ja wygrywam - ty przegrywasz
- ty wygrywasz - ja przegrywam
- bez przegranej - zamiana konfliktu na współpracę
Konflikt Management. Główne metody i techniki rozwiązywania konfliktów
- negocjacje
- mediacja
- arbitraż
Praca z emocjami w konflikcie
Stres, radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- wprowadzenie treningu antystresowego
- metody relaksacyjne - koncentracja uwagi
Kreatywne zasady rozwiązywania konfliktów.
Skuteczna komunikacja jako podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem.
- bariery w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów
- werbalne i niewerbalne
Wykorzystanie technik negocjacyjnych do rozwiązywania konfliktów.
Podsumowanie szkolenia
Opinie uczestników (5)
Ponieważ było to 1:1, personalizacja treści.
Patricia - Embraer
Szkolenie - Influencing and Avoiding Conflict
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Doskonały trener, z przemówieniem całkowicie dostosowanym do odbiorców. Dużo treści.
Carole - Axway
Szkolenie - Communicating and Influencing For Team Members
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Pokazywanie jak wykorzystywać techniki negocjacji nie tylko w biznesie, ale i w życiu codziennym. Bogata merytoryka szkolenia i profesjonalne podejście trenera, który potrafił wzbudzić ciekawość.
Eryk - LKQ Polska Sp. z o. o.
dobra równowaga między teorią a praktyką
Akos Hegyi - BioLife Plazma Hungary Kft. / Sanaplasma Kft.
Szkolenie - Conflict Resolution, Assertiveness and Self Confidence
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Angażowanie, pilnowanie czasu, dbałość o zrozumienie przekazu, pozytywne nastawienie prowadzącego