Plan Szkolenia
Wprowadzenie
Przegląd architektury systemu wbudowanego Linux
Przegląd Pocky i bitbake
Przygotowanie środowiska programistycznego
Przygotowanie docelowej płyty deweloperskiej i zestawów narzędzi
Zrozumienie Yocto Project drzewa źródłowego
Tworzenie obrazu
Korzystanie z interfejsu internetowego Toaster do inicjowania kompilacji
Dodawanie pakietów do wygenerowanego obrazu
Zrozumienie pakietów wsparcia płyty (BSP), przepisów, konfiguracji i warstw
Pisanie przepisu
Przegląd niektórych istniejących systemów kompilacji - Autotools, CMake, Meson
Budowanie, konfigurowanie i dodawanie niestandardowej aplikacji
Rozwiązywanie problemów z błędami kompilacji
Naprawianie typowych problemów z kompilacją krzyżową
Dostosowywanie kompilacji za pomocą warstw
Rozszerzanie istniejących przepisów
Pisanie niestandardowej konfiguracji maszyny
Dodawanie pakietów uruchomieniowych i zarządzanie nimi
Dodawanie niestandardowego obrazu
Tworzenie niestandardowego obrazu
Generowanie plików rootfs
Korzystanie z Yocto Project SDK
Tworzenie aplikacji przy użyciu Poky SDK
Zestaw narzędzi do tworzenia aplikacji
Uwagi końcowe
Wymagania
- Uczestnik musi przynajmniej raz zbudować jądro dla tradycyjnego systemu desktopowego (nie wbudowanego) Linux.
- Wie, z jakich komponentów składa się przestrzeń użytkownika Linux w systemie desktopowym.
- Wie, jak generować i używać łatek.
- Musi być w stanie wyjaśnić, czym jest GNU Make, Autotools, jakie inne systemy kompilacji istnieją.
- Idealnie, utrzymuje co najmniej jeden pakiet Linux, albo jako autor upstream, albo w dowolnej tradycyjnej dystrybucji Linux desktop.
- Wcześniejsze doświadczenie z rozwojem wbudowanym nie jest wymagane i nie zastępuje wiedzy na temat tradycyjnych Linux komputerów stacjonarnych określonych powyżej.
Uczestnicy
- Programiści
- Inżynierowie systemowi
- Inżynierowie testów
- Administratorzy systemu