Plan Szkolenia

Dzień 1

  • „Duży obraz” ekosystemu wirtualizacji
  • Historia rozwoju QEMU
  • Funkcje procesora związane z wirtualizacją
  • Instalowanie QEMU z pakietów
  • Instalowanie QEMU ze źródła
  • Emulatory pełnego systemu
  • Korzystanie z konsoli QEMU
  • Dostępne typy maszyn i urządzeń peryferyjnych
  • VirtIO
  • Kierowcy gości
  • Formaty obrazów dysków
  • Zarządzanie migawkami maszyn wirtualnych
  • Networking na maszynach wirtualnych
  • Adaptery graficzne
  • Urządzenia audio
  • Zagnieżdżona wirtualizacja
  • Emulatory na poziomie użytkownika
  • Rejestracja zagranicznych plików binarnych poprzez binfmt-misc
  • Chroot i kontenery między architekturami

Dzień 2

  • Rola Libvirt w ekosystemie wirtualizacji
  • Obsługiwane hiperwizory i technologie kontenerów
  • Protokół maszynowy QEMU (QMP)
  • Uruchamianie QEMU bez głowy
  • Karta graficzna QXL i wyświetlacz SPICE
  • Dostępne przeglądarki SPICE
  • Tworzenie maszyn wirtualnych za pomocą narzędzi wiersza poleceń „virt-install” i „virt-clone”.
  • Używanie aplikacji graficznej „virt-manager” do tworzenia i uruchamiania maszyn wirtualnych
  • Edycja konfiguracji maszyny wirtualnej i ustawień libvirt za pomocą narzędzia niskiego poziomu „virsh”.
  • Używanie narzędzi libguestfs (guestfish, virt-sysprep) do manipulowania zawartością obrazu dysku
  • Networking i zapora sieciowa w libvirt
  • Accesszdalne uruchamianie libvirt
  • Przegląd interfejsów internetowych dla libvirt
  • Najważniejsze wydarzenia z ostatnich konferencji związanych z KVM

Tematy dodatkowe dostępne tylko w klasie (tj. w kursach zdalnych dostępne są tylko krótkie opisy, a nie demonstracje):

  • Uruchamianie systemu Mac OS X w KVM (jeśli przynajmniej jeden uczestnik ma komputer Mac z zainstalowanym Linux)
  • Grafika 3D z VirGL
  • Grafika 3D z procesorem Intel GPU (musi należeć do rodziny Broadwell, Skylake lub wczesnej rodziny Kabylake, tj. 5.-7. generacji, nie nowszej) i igvtg lub równoważnym „przejściem pośrednim” dla kart NVidia Quadro i Tesla
  • Przejście karty graficznej (jeśli dostępny jest komputer stacjonarny z dwiema kartami graficznymi, najlepiej AMD)
  • Przejście urządzenia USB

Wymagania

Ogólne Linux umiejętności wiersza poleceń, działająca znajomość TCP/IP

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie