Plan Szkolenia
Potrzeba programowania obiektowego
-
Próba odzwierciedlenia realnego świata w programowaniu
-
Pocztątki i ewolucja programowania obiektowego
-
Programowanie obiektowe w aspekcie reguł KISS i DRY
Klasy i obiekty
-
Idee i byty w filozofii Platona
-
Rola klas
-
Realizacja klas za pomoc obiektów
-
Klasy, właściwości i metody statyczne
Konwencje nazewnictwa i kodowania
-
Nazewnictwo klas
-
Nazewnictwo właściwości i metod
-
Nazewnictwo pakietów i folderów
-
Pozostałe konwencje
Struktura klasy
-
Właściwości/pola jako opis stanu obiektu
-
Akcesory
-
Metody jako realizacja funkcjonalności
Modelowanie i graficzna reprezentacja klas
- Analiza wymagań
- Modelowanie struktury klas i relacji
- Opisywanie obiektów biznesowych
- Diagramy EER
- Diagram klas UML
Paradygmaty programowania obiektowego
-
Pojęcie paradygmatu
-
Hermetyzacja
-
Abstrakcja
-
Dziedziczenie
-
Polimorfizm
Projektowanie i realizacja warstwy abstrakcji
-
Klasy abstrakcyjne
-
Interfejsy
-
Cechy -Traits
-
Klazy zagnieżdżone
-
Klasy generyczne
Tworzenie obiektów
-
Sposoby tworzenia obiektów
-
Rola konstruktora
-
Wzorzec Fabryki
Zależności między klasami
-
Agregacja
-
Kompozycja
-
Rozdział zależności - Decoupling
-
Wstrzykiwanie zależności, kontenery DIC
-
Wzorzec Mediatora
Organizacja kodu
-
Projektowanie kodu wielokrotnego użycia
-
Struktura folderów
-
Przestrzenie nazw, pakiety, moduły
Programowanie obiektowe a wydajność
-
Rezerwacja pamięci dla obiektów
-
Garbage Collector
-
Jawne usuwanie obiektów, destruktory
-
Praca z referencjami
Mechanizm refleksji
-
Obszar zastosować refleksji
-
Pozyskiwanie informacji o klasach i obiektach
-
Znaczenie refleksji w tworzeniu dokumentacji i testowaniu oprogramowania
Obsługa błędów
-
Możliwe modele obsługi błędów
-
Obiektowy model obsługi błędów
-
Rola wyjątków i klasa Exception, rzucanie i przechwytywanie wyjtków
-
Blok try-catch-final, zagnieżdżanie bloku
Antywzorce programowania obiektowego
-
Nadmierna odpowiedzialność klas, wzorzec Delegacji
-
Silne zależności
-
Singleton i potencjalne problemy
-
Anemic Domain Model
-
Pozostałe antywzorce
Wymagania
Uczestnicy szkolenia powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu programowania.
Opinie uczestników (2)
Dodatkowe informacje, które zostały podzielone, uczenie się nie było prostym matterplem, co było fajne. (Note: "groovy" doesn't have a direct translation in Polish that conveys the same meaning as in English. In this context, I've used "prostym matterplem," which is not literal but gives a sense of something being easy or straightforward.)
Covenant - Vodacom
Szkolenie - Groovy Programming
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Go Przykłady koncentrujące się na najbardziej przydatnych materiałach
Piotr Sowinski - Intel Technology Poland
Szkolenie - Object Oriented Programming with C++
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję