Plan Szkolenia

Wstęp

Przegląd Kotlin

Konfigurowanie narzędzi

  • Korzystanie z narzędzi wiersza poleceń
  • Instalowanie JDK dla Kotlin
  • Instalowanie i konfigurowanie IDE: IntelliJ
  • Instalowanie wtyczek

Pierwsze kroki z Kotlin

  • Wprowadzenie do podstawowego kodowania z Kotlin
  • Nauka Kotlin architektury
  • Interakcja z Kotlin Korzystanie z REPL
  • Tworzenie zmiennych w Kotlin
  • Zrozumienie różnych typów danych w Kotlin
  • Używanie ciągów w Kotlin
  • Zrozumienie niezmienności w Kotlin
  • Implementowanie Expressjonów, instrukcji i przypisań
  • Używanie zmiennych dopuszczających wartość null w Kotlin w celu zapewnienia bezpieczeństwa zerowego
  • Tworzenie pierwszej samodzielnej aplikacji Kotlin.

Implementacja instrukcji warunkowych w Kotlin

  • Obsługa warunkowego przebiegu programu za pomocą instrukcji „if”.
  • Opcje obsługi przy użyciu instrukcji „When”.
  • Odkrywanie zaawansowanych możliwości Kotlin w zakresie instrukcji warunkowych
  • Generowanie liczb losowych za pomocą instrukcji warunkowych

Używanie tablic i list w Kotlin

Implementowanie konstrukcji pętlowych w Kotlin

  • Kodowanie pętli „for”.
  • Kodowanie pętli „while”.
  • Implementowanie instrukcji „break”.
  • Implementowanie instrukcji „kontynuuj”.
  • Korzystanie z instrukcji „return”.
  • Korzystanie z etykiet pętli
  • Obliczanie sumowania liczb za pomocą pętli

Korzystanie z funkcji w Kotlin

  • Tworzenie funkcji
  • Deklarowanie funkcji
  • Używanie parametrów i zwracanie wartości
  • Korzystanie z funkcji rozszerzeń
  • Korzystanie z funkcji wbudowanych
  • Korzystanie z funkcji wyższego rzędu

Object-Oriented Programming z Kotlin

  • Przegląd programowania z obiektami
  • Tworzenie klasy
  • Dodawanie metod do klas
  • Definiowanie podstawowych konstruktorów
  • Korzystanie z nazwanych parametrów i wartości domyślnych
  • Korzystanie z klas otwartych w celu umożliwienia dziedziczenia
  • Korzystanie z klas abstrakcyjnych
  • Tworzenie i używanie interfejsów
  • Obsługa zastępowania
  • Tworzenie klas danych
  • Używanie obiektów singletonowych i towarzyszących
  • Korzystanie z wyliczeń
  • Grupowanie klas w pakiety
  • Korzystanie z importu
  • Implementacja ukrywania informacji
  • Używanie getterów i setterów
  • Implementowanie modyfikatorów widoczności
  • Zrozumienie typów generycznych
  • Implementowanie stosu ogólnego
  • Korzystanie z funkcji ogólnych

Używanie różnych systemów liczbowych

  • Używanie liczb szesnastkowych
  • Korzystanie z liczb binarnych
  • Używanie operatorów bitowych

Implementowanie funkcjonalności wejściowych i wyjściowych

Używanie Java z Kotlin

Korzystanie z Kotlin z Java

Używanie Spek do testowania

Rozwiązywanie problemów

Podsumowanie i wnioski

Wymagania

  • Podstawowa znajomość obsługi komputera
  • Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w programowaniu
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie