Plan Szkolenia

Sesja 1 : Wprowadzenie do APQP

  • Przegląd APQP i jego znaczenie w rozwoju produktu
  • Kluczowe elementy i fazy procesu APQP
  • Role i obowiązki członków zespołu APQP

Sesja 2 : Faza 1 - Planowanie i definiowanie

  • Wymagania klienta i analiza głosu klienta ( VOC)
  • Ustanowienie celów projektowania produktu i procesu
  • Analiza przyczyn i skutków awarii ( FMEA) oraz ocena ryzyka

Sesja 3 : Faza 2 - Projektowanie i rozwój produktu

  • Weryfikacja i walidacja projektu
  • Zasady projektowania dla produkcji i montażu ( DFMA)
  • Przeglądy projektów i zarządzanie zmianami inżynieryjnymi

Sesja 4 : Faza 3 - Projektowanie i rozwój procesów

  • Planowanie przebiegu procesu i plany kontroli procesu
  • Analiza systemów pomiarowych ( MSA) i narzędzia statystyczne
  • Zaawansowane narzędzia planowania jakości ( np. plan kontroli ,FMEA procesu )

Sesja 5 : Faza 4 - Walidacja produktu i procesu

  • Tworzenie i testowanie prototypów
  • Wymagania dotyczące procesu zatwierdzania części produkcyjnych ( PPAP)
  • Próbne uruchomienie produkcji i walidacja systemu pomiarowego

Sesja 6 : Faza 5 - Informacje zwrotne , ocena i działania naprawcze

  • Uruchomienie produkcji i monitorowanie procesu
  • Ciągłe doskonalenie i procesy działań naprawczych
  • Wyciąganiewnioskówiwdrażaniepętliinformacji zwrotnej

Uwaga: Kurs będzie obejmował praktyczne ćwiczenia, dyskusje grupowe i studia przypadków w celu lepszego zrozumienia i zastosowania zasad APQP. Uczestnicy będą mieli okazję pracować nad symulowanymi projektami APQP, stosować poznane narzędzia i techniki oraz otrzymywać informacje zwrotne od doświadczonych instruktorów. Pomyślne ukończenie tego kursu wyposaży uczestników w wiedzę i umiejętności wymagane do skutecznego wdrożenia metodologii APQP w ich organizacjach oraz do ciągłego doskonalenia jakości produktów i zadowolenia klientów.

Wymagania

Ten kurs jest odpowiedni dla profesjonalistów zajmujących się rozwojem produktu, inżynierią, zapewnieniem jakości i zarządzaniem projektami. Jest idealny dla osób, które mają podstawową wiedzę na temat zasad zarządzania jakością i chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat APQP. Uczestnikami mogą być inżynierowie, menedżerowie jakości, liderzy projektów i inni profesjonaliści odpowiedzialni za zapewnienie jakości produktu i zadowolenia klienta.

 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie