Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Wymagania i ich jakość.
- Kryteria akceptacji - czym są i czemu służą.
Kryteria akceptacji - wybór podejścia
- Analiza kontekstu projektu.
- Identyfikacja interesariuszy i ich oczekiwań.
- Kryteria akceptacji a DoR i DoD.
Kryteria akceptacji - metody opisu
- Scenariusze
- Standard EARS.
- Historyjka użytkownika i tekstowe kryteria akceptacji.
- Historyjka użytkownika i Gherkin
Kryteria akceptacji - kontrola jakości
- Rola testerów / QA w zapewnianiu jakości artefaktów analitycznych.
- Rola pracy zespołowej w zapewnianiu jakości artefaktów analitycznych.
- Kryteria akceptacji a testowanie.
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów.
- Najlepsze praktyki i kluczowe elementy procesu zarządzania informacją.
Wymagania
Podstawowa znajomość cyklu życia produktu IT
Znajomość nomenklatury stosowanej w tworzeniu oprogramowania i realizacji projektów IT.
Zalecane doświadczenie w realizacji co najmniej 1 projektu IT.
Poziom
2
Go als
Poznanie znaczenia kryteriów akceptacji dla jakości wymagań i redukcji ryzyka projektowego.
Nabycie umiejętności tworzenia kryteriów akceptacji wymagań i ich weryfikacji.
Korzyści
Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą na temat procesów IT.
Nacisk na praktykę - niezbędna teoria jest poparta praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych.
Szkolenie prowadzone z wykorzystaniem narzędzi wykorzystywanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość poznania podstawowych funkcjonalności takich narzędzi.
Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia.
Adresaci szkolenia
Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktu, właścicieli biznesowych.
[Przedstawicieli odpowiedzialnych za rozwój potrzeb biznesowych.
Inżynierów oprogramowania i systemów.
Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania.